Pomůže Vám Analýza klíčových slov! Dozvíte se, s jakými klíčovými slovy se Vám vyplatí pracovat. Dokument Vám odhalí,nejpoužívanější klíčová slova či fráze, spojené s Vaším oborem. A to přesně tak, jak je vyhledávají uživatelé na internetu, když mají zájem o služby z Vašeho zaměření. Budete mít základní stavební prvek pro opravdu efektivní PPC kampaň i tvorbu kvalitního a poutavého obsahu webu. To vše navíc v souladu se zásadami SEO.
Jak se taková analýza tvoří?
Správná analýza klíčových slov obsahuje zásadní klíčová slova a fráze velice úzce spojená s Vaším podnikáním. I proto jde o náročný proces, kterému je třeba věnovat notnou dávku času i energie. Nejčastějším zdrojem pro analýzu klíčových slov, jsou data z PPC systémů Sklik a Google AdWords. Tyto systémy disponují rozšířením o funkci, která se specializuje na navrhování klíčových slov. Ovšem ještě předtím, než začnete pracovat v prostředí těchto PPC systémů, je nutné vypracovat seznam „základních“ vstupních slov a jejich nejrůznější varianty.
Příklad:
Analýza klíčových slov pro internetový obchod, který nabízí mobilní telefony, bude obsahovat kromě klíčového slova „mobilní telefony“ i další možnosti – smartphone, chytrý mobilní telefon, tlačítkový telefon, dotykový telefon a podobně.
A další klíčová slova?
Do analýzy KW je třeba zahrnout i taková slova, která mohou jen souviset s Vaším oborem.
Příklad:
Prodejce obuvi bude muset mít v analýze klíčových slov fráze jako – obuv, boty, botičky, ale i kozačky, sandále a tak dále. S prodejem bot může souviset například číslování bot, odřené paty, gelové vložky atd.
Práce s PPC systémem Google AdWords i Sklik
Jakmile máte k dispozici základní data, můžete se posunout do dalšího „levelu“ a tím je práce s návrhy klíčových slov v systémech AdWords nebo Sklik. V obou případech je třeba mít založený účet, přes který se přihlásíte stejně, jako když chcete spravovat PPC kampaň. Odtud se pak postup liší.
V Google AdWords:
Je třeba zvolit záložku „Nástroje“ a zde vybrat „Plánovač klíčových slov“. Z nabídky možností v této záložce vyberete „Hledání nových klíčových slov pomocí sousloví, webu nebo kategorie“.
Teď už jen zadáte jedno z klíčových slov, které chcete analyzovat do políčka „Produkt nebo služba“. Nezapomeňte také vybrat cílení – zemi nebo jazyk, ve kterém se mají zobrazovat návrhy klíčových slov. To nastavíte v sekci „Cílení“ pro Českou republiku a „Jazyk“ čeština. Nakonec je třeba změnit možnosti zobrazení z varianty „Návrh reklamních sestav“ na „Návrhy klíčových slov“.
Sklik a návrh klíčových slov:
Po přihlášení do Skliku najděte v hlavním menu „Nástroje“. Klikněte a zvolte „Návrh klíčových slov“.
A můžete začít vkládat klíčová slova, která chcete analyzovat.
Závěrem:
Pro opravdu odborné zpracování analýzy klíčových slov, je třeba využívat i další nástroje. Počínaje Google Search Console (Google Webmaster Tools). Zdrojem pro základní klíčová slova může být i samotný internetový vyhledávač a Váš web nebo e-shop.
Věřte, že správné vyhotovení analýzy klíčových slov je náročná a zodpovědná práce, od které se odvýjí i další činnosti spojené s copywritingem, SEO i PPC.