Google představil novou verzi své služby Analytics, sloužící k měření a analýze návštěvnosti webových stránek. Cílem provedených změn je lépe odrážet posun v chování spotřebitelů a dodržování ochrany osobních údajů. Chytřejší Google Analytics mají v dlouhodobém hledisku pomoci dosahovat lepší návratnosti investic do marketingu a propagace.
Nebyl by to Google, aby v jeho inovacích nehrála roli umělá inteligence a strojové učení. V tomto případě je jejím úkolem automatické zobrazování užitečných informací, na jejichž základě bude snadnější pochopit potřeby uživatelů a zákazníků napříč zařízeními a platformami.
Chytřejší Google Analytics
„Nové Google Analytics vám poskytnou základní informace, které potřebujete, abyste byli připraveni na to, co bude dál.“ uvádí viceprezidentka pro měření, analytiku a nákupní platformy Vidhya Srinivasan. AI tak bude automaticky upozorňovat na významné trendy v datech – například u produktů, které zaznamenávají rostoucí poptávku kvůli novým potřebám zákazníků.
Google pokračuje v přidávání nových prediktivních metrik, jako jsou potenciální tržby, které může služba nebo e-shop získat od konkrétní skupiny zákazníků. Díky tomu bude mít provozovatel možnost lépe pochopit, proč někteří zákazníci pravděpodobně utratí více než ostatní, a lépe pozná svou cílovou skupinu.
Díky nové integraci napříč marketingovými produkty Googlu půjde přesněji vyhodnocovat reklamní kampaně realizované prostřednictvím platformy Google Ads. Nová verze Analytics dokáže měřit interakce mezi aplikacemi a webem, takže v přehledech nabídne například konverze z aktivních zhlédnutí na YouTube, ke kterým dochází v aplikaci i na webu.
Zaměření na byznys
Do beta testování nové verze se zapojila celá řada firem. Například společnost Vistaprint, zabývající se tiskem, díky ní dovedla lépe reagovat na rychlé změny ve svém segmentu na začátku pandemie. Nová verze Analytics dokázala rychle změřit a porozumět reakci zákazníků na novou řadu ochranných masek.
Základní změna filozofie spočívá v tom, že nové Google Analytics poskytují namísto měření fragmentovaného podle zařízení nebo platformy statistiky zaměřené na zákazníka. Díky tomu dokážou dávat ucelenější pohled na to, jak zákazníci interagují s danou firmou. Je například možné zjistit, že uživatel nejprve objevil firmu díky reklamě na webu, poté si nainstaloval aplikaci, a nakonec v ní provedl nákup.
Statistiky mají lépe odrážet rychle se měnící potřeby uživatelů a umožnit tak rychlejší rozhodování, jak získat a udržet nové zákazníky. „Protože se technologické prostředí neustále vyvíjí, je nová služba Analytics navržena tak, aby se přizpůsobila budoucnosti bez cookies nebo identifikátorů.
Zdroj: žive.cz