V úterý 1. září 2015 dojde v internetovém světě k důležité změně, která určitě ovlivní i sféru e-commerce. Prohlížeč Google Chrome, který je podle statistik v současné době nejpoužívanějším prohlížečem, začne od zmíněného data blokovat většinu internetové obsahu ve formátu Flash.

graf

Tato změna zasáhne především internetové inzerenty, neboť je dnes většina reklamy na webu tvořena právě v tomto formátu. Po 1. září tak nebudou případní konzumenti zasaženi vaší reklamou a může se to výrazně projevit na vašich výsledcích do budoucna. Blokování se netýká jen reklam, ve Flashi je tvořena většina grafických prvků na internetu a i ty zůstanou skryty. Funkční zůstanou pouze ověřené prvky jako přehrávače videí, ostatní obsah ve Flashi se zobrazí až po akci uživatele. Google se k tomuto kroku rozhodl po několika aférách, kdy se Flash projevil jako možná cesta útočníků z důvodu jeho bezpečnostních chyb, které standard Flash delší dobu provází.

V případě mobilních telefonů se Flash obsah nezobrazuje, neboť není na mobilních platformách instalován výrobci (na některých mobilních platformách je nativně Flash podporován, je však nutná instalace uživatelem, což mnozí neprovedou).
Naštěstí na tuto změnu ihned zareagoval Google, který zdarma nabízí návod a několik postupů, jak převést reklamy či jiný grafický obsah ze starého formátu Flash na stále se více rozvíjející moderní standard HTML5. Všem, kteří inzerují pomocí reklamního systému Google AdWords, bude většina flashových reklam převedena na HTML5 automaticky (zda změna úspěšně proběhla, je možné ověřit).

Doporučujeme tedy co nejdříve převést všechen flashový obsah do formátu HTML5 pro korektní zobrazení v Google Chrome. Jen tak bude zajištěno, že se vaše reklama dostane ke všem uživatelům.

Napsat komentář