Měření konverzí je nástroj, který vám ukáže mnoho užitečných informací.  Řekne vám, kolik uživatelů, kteří se proklikli z Heureky, také dokončili nákup v e-shopu. Zjistit to můžete dokonce až na úroveň konkrétních kategorií a produktů. Zkrátka, měření konverzí vám řekne, jak se vám vyplatí inzerce na Heurece. Službu Měření konverzí může využít každý e-shop zaregistrovaný na Heurece.

Abyste mohli ve vašem e-shopu měřit konverze, je potřeba si v e-shopu implementovat skript Měření konverzí. Na jeho základě se vám ve statistikách prokliků (v administraci obchodu na Heurece) zobrazí, kolik prokliků a z jakých produktů se proměnilo v objednávku.  Pokud tedy uživatel klikne na Heurece na produkt A ve dne 10.11., ale nakoupí ve vašem obchodě až 20.11. produkt B, tak se konverze zobrazí u prokliku, tedy 10.11. u produktu A. Konverze se mohou započítat až 30 dnů po prokliku.

Implementace Měření konverzí:

Pokud máte e-shop u některého ze shopsystémů, tak ve většině případů stačí pouze zkopírovat váš kód pro Měření konverzí. Ten najdete v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Měření konverzí. Kód jednoduše vložíte do vašeho e-shopu. Pokud máte jiné řešení Vašeho obchodu, či máte obchod na míru, tak předejte vašemu programátorovi tento návod.

Využít můžete 2 typy implementace Měření konverzí – plnou a omezenou. Rozdíl mezi plnou a omezenou je ve skriptu, který vložíte k vám do e-shopu. Oba typy implementace naleznete v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Měření konverzí.

Plná implementace:

V případě plné implementace se dozvíte nejen kolik prokliků se proměnilo v objednávku, ale také obrat z těchto objednávek, náklady z obratu a to až na úroveň konkrétního produktu. Tedy z kterého produktu zákazník z Heureky na váš obchod přišel. Skript pro plnou implementaci vypadá takto:

var _hrq = _hrq || [];
_hrq.push(['setKey', 'VEŘEJNÝ KLÍČ PRO VÁŠ OBCHOD PRO MĚŘENÍ KONVERZÍ']);
_hrq.push(['setOrderId', 'CISLO_OBJEDNAVKY']);
_hrq.push(['addProduct', 'NAZEV_PRODUKTU', 'CENA_ZA_KUS', 'POCET_KUSU']);
_hrq.push(['addProduct', 'NAZEV_PRODUKTU', 'CENA_ZA_KUS', 'POCET_KUSU']);
_hrq.push(['trackOrder']);
(function() {
var ho = document.createElement('script'); ho.type = 'text/javascript'; ho.async = true;
ho.src = 'https://im9.cz/js/ext/1-roi-async.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ho, s);
})();

Omezená implementace:

V případě omezené implementace vidíte ve statistikách pouze konverzní poměr a počet objednávek. Skript vypadá takto:

var _hrq = _hrq || [];
_hrq.push(['setKey', 'VEŘEJNÝ KLÍČ PRO VÁŠ OBCHOD PRO MĚŘENÍ KONVERZÍ']);
_hrq.push(['trackOrder']);
(function() {
var ho = document.createElement('script'); ho.type = 'text/javascript'; ho.async = true;
ho.src = 'https://im9.cz/js/ext/1-roi-async.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ho, s);
})();

XML reporty z Měření konverzí:

Aby se vám s daty z Měření konverzí lépe pracovalo, můžete využít možnost si tyto data stahovat do XML souboru. Aby se vám reporty generovaly, je potřeba mít správně zavedené Měření konverzí a být v PPC režimu.  V administraci obchodu v záložce Měření konverzí stačí potom zaškrtnout „Generovat reporty“ a vyčkat do dalšího dne, protože reporty se generují přes noc. Od té chvíle budete mít k dispozici aktuální reporty na statických URL adresách.

K dispozici jsou 3 typy reportů:

  • Denní report – generuje se každý den s daty za předchozí den
  • Týdenní report – generuje se každý den s daty za uplynulý týden do předchozího dne
  • Měsíční report – generuje se vždy 1. v měsíci a to s daty za předminulý měsíc (např. 1.1. je vygenerován report s daty za listopad)

Zderoj: https://blog.heureka.cz

Leave a Reply