Od té doby, co Facebook loni spustil možnost cílit reklamy na Instagramu, jsme netrpělivě očekávali vylepšení profilů pro firemní účely. Chyběla především jakákoliv analytika, právě to se v nejbližší době změní. Mrkněte, na co všechno se můžete těšit.

Instagram nedávno oznámil spuštění byznys profilů, neboť mnoho firem a značek o tuto možnost již delší dobu žádalo. Novinku zavedli nejdříve v USA, Austrálii a na Novém Zélandu, do konce roku by měl být firemní účet dostupný po celém světě. Některé slovenské značky mají tuto funkci již nyní, dá se tedy očekávat, že firemní profily přijdou brzy i do České republiky.

Výhody firemních profilů

Call-to-action tlačítka

Čím se bude lišit byznys profil od osobního? V první řadě jde o vylepšenou možnost kontaktu se svými fanoušky. Přibude call-to-action tlačítko pro kontakt, budete moct přidat adresu, telefonní číslo nebo email. Pod profilovou fotkou se zobrazí kategorie, co daná firma nabízí a čím se zabývá. Jde o stejnou kategorii, jako ta, kterou máte uvedenou na propojené facebookové stránce.

Analytické přehledyPo převedení profilu pod byznys účet získáte přístup k Insights, pomocí analytického nástroje zjistíte více informací o svém okruhu uživatelů, jejich věk, pohlaví či geografické údaje. Přehledy budou obsahovat základní informace:

  • Zobrazení – kolikrát byl váš příspěvek zhlédnutý.
  • Dosah – počet jedinečných účtů, které viděly váš post.
  • Prokliky na web – kolik lidí kliklo na váš odkaz směřující na web.
  • Aktivita sledujících – průměrná délka pobytu vašich sledujících na Instagramu.

V záložce Top posts se vám zobrazí přehled všech vašich příspěvků za dané období, které budou seřazené podle úspěšnosti. Díky tomu uvidíte, jaký obsah vám fungoval lépe.

Promování příspěvkůMezi další novinku patří možnost propagovat své příspěvky již přímo v aplikaci. Stačí kliknout na tlačítko Propagovat pod příspěvkem a nastavit danou reklamu, podobně jako je tomu u Facebooku. Můžete zvolit cíl kampaně, okruh uživatelů, rozpočet či délku trvání.

Jak získat firemní účet na Instagramu?Pokud je v dané zemi již tato možnost dostupná, zobrazí se v nastavení položka„Přepnout na firemní profil“. Pro získání byznys profilu je nutné propojení facebookové stránky s profilem na Instagramu, momentálně lze spojit firemní profil pouze s jednou facebookovou stránkou. Po spojení stránek se načtou údaje firmy z Facebooku, které můžete upravit a následně potvrdit. Firemní profil můžete kdykoliv vrátit na profil osobní. Jak přesně postupovat naleznete ve videu od Instagramu.

Díky této novince se firmám otevírají další možnosti využití své komunikace na Instagramu a zejména její zefektivnění. Z jakých nových funkcí máte největší radost vy?

Leave a Reply