Přinášíme informace o tom jak bude EET fungovat v Heureka Košíku.

Začátkem února, po setkání e-shopů a Asociace pro elektronickou komerci se zástupci Ministerstva financí České republiky, padlo upřesnění metodiky sběru dat do elektronické evidence tržeb. MF vydalo stanovisko, že e-shopy musí datové zprávy s údaji o tržbě zasílat do evidence nejpozději v okamžiku, kdy se o platbě dozví. Celé stanovisko si můžete přečíst zde.

EET pro Heureka Košík

Na Heureka Košík se zákon o elektronické evidenci tržeb nevztahuje. Abychom to upřesnili – zákon se nevztahuje na Heureku jako provozovatele Heureka Košíku, ale platby kartou je nutné evidovat. Neznamená to však, že EET pro Košík neřešíme, naopak. Právě dokončujeme komponentu, na základě které e-shopům zapojeným do Heureka Košíku nabídneme možnost, že informaci o tržbě převedeme do EET my. Jedná se o převzetí odpovědnosti za odvod informace, a bude se týkat některých případů, kdy budou zákazníci v Heureka Košíku využívat platbu kartou online.

V jakých situacích převezme Heureka odpovědnost?

Úvodem je potřeba říct, že evidence tržeb do EET Heurekou se týká jen plateb kartou online při nákupu přes Heureka Košík. E-shopy, které mají na svém webu implementovanou platební bránu, musí evidenci tržeb realizovaných v jejich e-shopu napřímo provádět samy. Pro platby kartou online v Heureka Košíku si však mohou vybrat, jestli evidencí tržeb z Heureka Košíku pověří Heureku. Vyskytují se však případy, kdy e-shopy nemají na svém webu zavedenou platební bránu a platba kartou online je u nich možná jen přes Heureka Košík. Právě v těchto případech budou mít e-shopy možnost pověřit evidencí tržeb do EET Heureku.

A jak to bude probíhat a vypadat?

Volbu o tom, zda máme evidenci tržeb za e-shop převzít my, budou mít e-shopy přímo v administraci Heureky v samostatné záložce EET (ilustrační obrázek níže). Tam e-shopy jednoduše zakliknou checkbox, čímž vyjádří svůj zájem o evidování tržeb na naší straně. Následně obdrží e-shop do emailu pdf. soubor s pověřením, které musí podepsat a odeslat (poštou nebo skenem) zpátky do Heureky. Po přijetí a potvrzení dokumentu z naší strany vám zašleme e-mail o potvrzení dokumentu a informací o aktivaci EET. Vaše certifikáty nebudeme potřebovat, evidence bude probíhat přes certifikát Heureky.

 

A co uživatel?

O tom, že správně všechno evidujeme musí samozřejmě být informován také uživatel. I když pro něj se v zásadě nic nemění, účtenka o EET bude zákazníkům doručena do emailové schránky společně se shrnutím objednávky od Heureky.

Zdroj: https://blog.heureka.cz/2017/02/10/jak-bude-vypadat-eet-v-heureka-kosiku/

Napsat komentář