Máte-li kvalitní obsah, který je zaměřený na relevantní témata k vašemu podnikání, je na čase začít web propagovat. Krátce představíme 10 z možných strategií, které lze libovolně kombinovat.
1. Sdílení na sociálních sítích
Sdílení článků na Facebooku, Twitteru, LinkedInu a dalších sociálních sítích je naprostým základem u firemních i soukromých blogů.Atraktivní obsah na Facebooku rozhodně propagujte i s menším rozpočtem, zobrazí se většímu počtu uživatelů a můžete tak získat nové zákazníky.
2. Zapojte newsletter
Zásobujte příjemce newsletteru kvalitním obsahem a zvýší se vám nejenom míra prokliků na stránky, ale zároveň i počet objednávek.
3. Oslovte další společnosti
Existuje spousta lidí a společností, které hledají atraktivní informace, nebo mají sice založený profil na sociálních sítích, ale aktivně jej nevyužívají. Zeptejte se jich, zda mají zájem o obsah s odkazem na váš web. Především vaši dodavatelé, odběratelé, dropshipping, affiliate či další partněři budou rádi za kvalitní tematická díla, zatímco dosah vaší značky poroste. Také lze zkusit blogery či další výrazné osobnosti, jejichž publikum by mohl váš obsah zajímat.
4. Navnaďte specialisty
Pokud se témata vašeho webu dotýkají působení expertů z určitých oborů, můžete je oslovit s žádostí o rozhovor či přímo sepsání článku výměnou za uvedení odkazu na jejich stránky. Takové řešení má přínos pro obě strany. Vy získáte nový atraktivní obsah pro vaše čtenáře a specialista zpětný odkaz. Samozřejmě nezapomeňte daného člověka označit také na sociálních sítích, aby se příspěvek zobrazil i jeho publiku.
5. Napište příspěvek na jiný blog
Podobně jako v bodě 4 i vy můžete napsat příspěvek na tematický blog jiného člověka či společnosti. Nezapomeňte v něm uvést aktivní odkaz na vaše stránky, aby vás čtenáři mohli následovat.
6. Komentujte tematické blogy
Vzkazy na tematickém blogu pomáhají navázat vztahy s vlastním blogerem i jeho čtenáři. Pokud jsou vaše komentáře užitečné nebo alespoň zábavné, určitě i nebude vadit občasný tematický odkaz na váš web.
7. Přispívejte na fórech
Na tematickém fóru mohou vaše příspěvky lidem pomoci a navíc je navnadíte na vaše stránky. Udržujte si zde dobrou pověst a lidé budou odkazy následovat.
8. Použijte Social Locker
Social Locker je aplikace, která čtenářům skryje část článku a uvolní jej až tehdy, kdy jej čtenář sdílí na sociální síti. Tímto způsobem můžete zabezpečit opravdu zajímavý obsah, odkaz ke stažení e-booku, promo kód a jiné části článku, o které zákazník opravdu stojí.
9. Soutěže a dárky
Čtenáře na blog zaručeně přilákají soutěže a dárky, které jim budete rozdávat. Tento způsob hojně využívá například Slevomat, který tak získává nové zákazníky. Na soutěžní příspěvek je samozřejmě třeba odkazovat i e-mailem a na sociálních sítích, aby se ke čtenářům dostal.
10. Publikujte starší články na jiných stránkách
Pokud máte na svém blogu opravdu výborná díla, bylo by škoda nechat je upadnout v zapomnění. Můžete domluvit jejich publikování s mírnými úpravami na jiných stránkách s uvedením odkazu.
Vytvářejte a propagujte
Kvalitní obsah má potenciál přinést vám čtenáře i nové zákazníky. Pokud jej již vytváříte, ujistěte se, že se k lidem skutečně dostane. Čím déle budete důsledně blogovat a díla propagovat, tím lepšího efektu na SEO a prodeje dosáhnete.