V úterý 1. září 2015 dojde v internetovém světě k důležité změně, která určitě ovlivní i sféru e-commerce. Prohlížeč Google Chrome, který je podle statistik v současné době nejpoužívanějším prohlížečem, začne od zmíněného data blokovat většinu internetové obsahu ve formátu Flash.
Tato změna zasáhne především internetové inzerenty, neboť je dnes většina reklamy na webu tvořena právě v tomto formátu. Po 1. září tak nebudou případní konzumenti zasaženi vaší reklamou a může se to výrazně projevit na vašich výsledcích do budoucna. Blokování se netýká jen reklam, ve Flashi je tvořena většina grafických prvků na internetu a i ty zůstanou skryty. Funkční zůstanou pouze ověřené prvky jako přehrávače videí, ostatní obsah ve Flashi se zobrazí až po akci uživatele. Google se k tomuto kroku rozhodl po několika aférách, kdy se Flash projevil jako možná cesta útočníků z důvodu jeho bezpečnostních chyb, které standard Flash delší dobu provází.
Doporučujeme tedy co nejdříve převést všechen flashový obsah do formátu HTML5 pro korektní zobrazení v Google Chrome. Jen tak bude zajištěno, že se vaše reklama dostane ke všem uživatelům.