Tagy TITLE a META v hlavičce HTML poskytují vyhledávačům základní informace o Vašich www stránkách nebo e-shopech.
Jejich pomocí můžete zadefinovat title (nadpis), desctription (popis) a keywords (klíčová slova).
Tag TITLE je z hlediska SEO nejdůležitější tag, který se zobrazuje v rámci výsledků vyhledávání ve vyhledávači (SERP – Search Engine Results Page).
Title by měl obsahovat vybraná klíčová slova a jeho délka by neměla přesáhnout 65-70 znaků (včetně mezer).
Čím lepší je TITLE, tím výš se umístí Vaše www stránky ve výsledcích vyhledávání.
Jak tedy psát title tak, aby Vám přinesl co nejvíc prokliků a samozřejmě zákazníků?
Klíčové slovo umístěte vždy na začátek
Nepsané pravidlo říká, že slovo na první pozici v title má největší váhu. Vyhledávače akceptují klíčová slova v tom tvaru, v jakém jste je do title zadali, proto rozlišujte jednotné a množné číslo, konkrétní slovosled apod.
Pokud potřebujete do title zakomponovat více klíčových slov, oddělte je svislou čárou |:
Stejně tak využijte i název Vaší firmy nebo domény, který obsahuje klíčová slova, umístěte jej na konec title:
Lákejte v Title na slevy a speciální akce
Proč se neinspirovat slevomaty a nepoužít do Title formulku typu: „Tenisky NIKE se slevou 15%“? Zákazníci slevy milují, proto zvýšte CTR (míru prokliku) a zakomponujte do title i informace o probíhajícím výprodeji.
Deklarujte úsporu financí
Šikovní prodejci do Title tagu zakomponují i informaci o tom, že zakoupením jejich produktu dokážete ušetřit např. až 70% z hodnoty nákupu v běžném obchodě.
Využijte synonyma, množné číslo a další tvary klíčových slov
Pokud mezi Vaše top klíčová slova generující zisk patří i různé tvary daného slova, zakomponujte je do title na příslušné stránce.
Využijte „akční slova“
Nabádejte potenciální zákazníky k akci, např. pomocí slov jak „Nakupte záhradní nábytek online!“
Tip: existuje několik způsobů, jak správně psát title. Nejčastěji title referuje o obsahu na dané stránce. Title se proto snažte psát jako název kapitoly v knize – napoví co to o obsahu a motivuje nás číst dál, resp. v případě title nás motivuje kliknout např. na reklamní odkaz.