Jít s dobou znamená oslovovat více návštěvníků. Pomocí jednoduchých stylizací produktových obrázků či fontů můžete být blíže svým zákazníkům a vytvářet dojem svěží společnosti. Co dobře vypadá, to se lépe prodává.

Trend označuje vývoj určitým směrem a při včasné implementaci se stává konkurenční výhodou. Zvláště u mladších návštěvníků funguje velmi pozitivně a povzbuzuje prodeje. V článku ukážeme tři příklady trendů, které míří do naší republiky. S ohledem na cílovou skupinu zvažte, v jaké podobě budou pro váš e-shop nejvhodnější.

1. Produktové fotografie organizované v knollingu

Knolling vychází z anglického knoll, což je termín pro způsob paralelního uspořádání či organizace v 90stupňových úhlech. Jde o novotvar, který v našem jazyce prozatím nemá ekvivalent. V každém případě fotografie s produkty uspořádanými dle knollingu jste již určitě spatřili. Následující ukázka je převzata z webu Vectorvice.com.

1Jako jeden z prvních přišel s touto technikou Instagram. Od té doby se rozšířila nejenom mezi uživatele této sociální sítě, ale také mezi e-shopy. Je to příjemné na pohled a umožňuje vám to snadno představit svůj sortiment. Můžete ukázat hlavní produkty, související zboží i doplňky na jednom místě, což je ideální například pro prodejce oblečení. V České republice s knollingem experimentuje e-shop Popname.cz.

2Pokud se budete inspirovat knollingem, můžete vytvářet celé kompozice. Ke kolekci podzimního oblečení přidejte červený list nebo suchou větvičku pro dotvoření atmosféry. Ne vše, co je na obrázku, musíte skutečně prodávat. Cílem je potenciálního zákazníka navnadit, ať budou výsledné snímky na vašem e-shopu, newsletteru či sociálních sítích. Možnosti využití ukazuje e-shop Blue-tomato.com.

32. Stylizované ruční písmo pro hlavní nadpis

Trendy ve fontech se mění poměrně pravidelně. Aktuálně je v USA na vzestupu Brush Hand Lettering, tedy ručně stylizované písmo vytvářené štětcem. Jde o nástupce dříve oblíbených fontů Lobster a Wisdom Script, které se díky nadužívání již poměrně okoukaly. Brush Hand Lettering používá například e-shop Iwantproof.com v rámci hero image.

4Protože jde o částečně umělecký styl, mohou se menší e-shopy odlišit tím, že budou nadpisy vytvářet opravdu ručně a následně převádět do elektronické podoby. Ty větší pak mohou využít některý z fontů jako Manhattan Darling, Mallow či jiné podobné.

5Pamatujte, že u těchto fontů je na předním místě umělecký dojem, nikoli čitelnost. Proto doporučujeme jejich použití výhradně v designu stránek a hlavních nadpisech. Pro hlavní část sdělení zvolte klasický styl.

3. Vzhled jako ze starých fotoaparátů

Fotografové jej používají poměrně často, v současné době se prosazuje i v marketingu. Namísto krásných, čistých a moderních fotografií se bannery a hero images upravují tak, aby působily starší a vyvolávaly nostalgickou náladu. Zvláště u tradičních produktů, či ve snaze zdůraznit vlastnosti jako styl či výdrž, jsou tyto úpravy velmi vítané.

6Vytvoření takového snímku je poměrně jednoduché, stačí použití chytrého telefonu a aplikací příslušného filtru. Případně stačí  v Photoshopu lehce upravit zabarvení a kontrast, doplnit další dodatečné efekty. Pamatujte, že nehledě úroveň vašich dovedností je vždy lepší uchovat i původní obrázek. Minimálně z toho důvodu, abyste mohli v případě změny trendu snadno změnit i produktové fotografie.

Investujte pro lepší výsledky

Všechny 3 představené trendy lze do marketingu e-shopu s trochou snahy zakomponovat svépomocí, popřípadě prostřednictvím marketingového oddělení. Existují ale i takové možnosti využití, které jsou náročnější na výrobu, ale přináší výsledky. Ukázka profesionální práce je přejata z Shopify.com.

7Závěr

Designovými trendy lze osvěžit vaši stávající prezentaci, stejně jako postavit na nich celý e-shop. Představená řešení jsou v tuto chvíli aktuální v USA a zřejmě je tak pouze otázkou času, než se začnou naplno prosazovat i u nás. Máte tak možnost být jedni z prvních, kdo je na stránkách v naší republice použijí.

Leave a Reply